Kjøpsvilkår

Gjeldende kjøpsbetingelser for fiksmobilen.no (Drives av Lund Investments – Org.nr: 997676122MVA) – sist oppdatert 16.05.2018

Hvordan handler jeg?

1. Finn varene du ønsker. Bruk enten søkefeltet øverst til høyre, eller finn frem til produkter i kategoriene. Hvert produkt har en egen produktinfo-side, med utfyllende teknisk spesifikasjon.

2. Legg varene i handlevognen. Bruk Kjøp-knappen på produktinfo-siden for å legge produktet i handlevognen. Øverst til høyre har du knapp for å se handlevognen. Fraktkostnader kommer i tillegg til denne prisen og vil bli regnet ut automatisk ved utsjekking. Fra handlevognen, kan du også fjerne varer.

3. Gå til kassen. Når du har lagt varer i handlevognen, og er klar til å sende bestillingen, velg Fortsett til kassen nederst til høyre. I kassen kan du velge ønsket fraktmåte (du ser prisene på de ulike alternativene), og får se totalt ordrebeløp inkludert alle kostnader før du sender bestillingen.

4. Betaling skjer kun via PayPal. PayPal støtter VISA, Master Card, Discover Card og American Express. Du er ikke nødt å være en registrert PayPal-bruker for å betale.
a) Dersom du har en registrert PayPal konto, logger du inn på din konto når du blir bedt om det, og fullfører betalingen.
b) Dersom du ikke har en PayPal konto, velger du alternativet “Har du ingen PayPal-konto?/Don’t have a PayPal account?” når du blir videresendt til PayPal under betalingsprosessen. Her kan du betale med ditt bankkort uten å måtte logge inn.

5. Følg ordren din på Konto-sidene. På Konto-sidene kan du følge med i behandlingen av ordren, sjekke sporingsnummer (dersom slik fraktmetode er valgt), og sjekke ordrehistorikken din. Hvis du ønsker å avbestille hele eller deler av ordren, sender du meg bare en mail om dette.

fiksmobilen.no/Lund Investments tar følgende forbehold:

* Skrivefeil og eventuelle prisendringer.
* Retten til å fjerne hele/deler av et ordre dersom produktet eller produktene viser seg å være utilgjengelige. I dette tilfelle vil beløpet bli refundert til din konto.
* Bilder er illustrative – kan altså avvike noe fra varen
* Leveringstid kan i sjeldnere tilfeller ta lengre tid enn oppgitt. Ta kontakt dersom du har ventet mer enn 10 virkedager på varen(e) din(e).

 

Betaling:

Betaling skjer for øyeblikket kun via PayPal. PayPal støtter VISA, Master Card, Discover Card og American Express.

PayPal er en av de sikreste betalingsmetodene på internett. Person- og kortopplysninger blir ikke tilgjengelige for Lund Investments.

Informasjon om angrerett:

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur/retur.

Før ordren er pakket/sendt:

Kontakt oss på epost og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-postene du får av oss.

Etter at pakken er sendt eller hentet/mottatt:

Hent pakken snarest mulig (dersom den ankommer postkontor). Ta kontakt med oss og si at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du vil motta en mail som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett, skriv ut denne bekreftelsen og legg den i pakken som skal returneres. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet returpakken.  Angrerett må benyttes senest 14 dager etter at du har mottatt varen.

Retur:

All retur av varer må gis beskjed om på mail først (Kontakt oss)

All returvarer sendes til:
Lund Investments
c/o Stein Olaf Lund
Briggveien 35A
4624 Kristiansand

Produktpriser:

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift
Fraktkostnader er eksklusiv i produktprisen og kommer i tillegg ved siste steg i ordreprosessen

Frakt og fraktkostnader (faste priser uansett ordrestørrelse):

Alle varer sendes fra vårt lokale verksted i Kristiansand. Vi sender for tiden kun til Norge

Posten – brev (2 virkedager) – innenlands – kr 29,-
Posten – pakke med sporing (2 virkedager) – innenlands – kr 145,-

Leveringstiden som er oppgitt er i følge Posten.no. Refusjon hvis varen ikke er mottatt etter 10 virkedager

Vi endrer kontinuerlig prisene på produktene våre. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke sendte bestillinger.

Toll:

Det er ingen fortolling på produktene siden de sendes innenlands

fiksmobilen.no – fokus på god kundesupport og reservedeler til markedets beste pris

Mange av våre nye kunder forteller oss at venner og bekjente har anbefalt fiksmobilen.no. Er det noe som står uklart oppført på nettsiden eller er det ting du trenger support til, er det bare å kontakte oss. fiksmobilen.no gir selvsagt profesjonell oppfølging dersom du får problemer med produktene du kjøper her på siden, eller ønsker å benytte deg av angreretten. Vi bruker mye ressurser på support og retur fordi at vi ønsker at du som kunde skal bli 100% fornøyd med handelen din.

Garanti hos fiksmobilen.no:

Denne garantien gjelder både for salgsvarer og reperasjonstjenester.

Varen(e) eller tjenesten(e) har 12 måneders garanti fra kjøpsdato. Garantien gjelder kun varen(e) som står oppført i salgskvitteringen. fiksmobilen.no/Lund Investments tar ikke ansvar for feil som kan oppstå med reperasjonsobjektet (mobiltelefonen) eller annet utstyr under montering.

Generelt om garanti:

Norden og spesielt Norge har et av de strengeste og mest omfattende lovverk rundt salg til forbruker (gjelder kun ved salg til deg som privatperson) i verden. Når lovverket er omfattende, så påløper det også en del plikter og formkrav begge parter må forholde seg til.

Lover som hensyntar forbrukerkjøp er bl.a kjøpsloven, angrerettloven og markedsføringsloven. Se www.lovdata.no for lovtekster.

Reklamasjonsrett vs. garanti

Reklamasjonsrett er for å sikre forbruker mot feil som har oppstått under produksjon, og er regulert i lovverket.

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet (jf. bl.a Kjøpsloven, Angrefristloven, Markedsføringsloven over).

Personopplysninger

For å kunne betjene deg på best mulig måte, er det nødvendig at vi har tilstrekkelig informasjonen om deg som kunde. Etter en gjennomgang av hva som er lagret av informasjon om våre kunder så mener vi at det ikke er sensitive eller kritiske data lagret hos oss og som kan misbrukes.

Vi kan berolige deg med at våre interne rutiner ikke gir rom for at utenforstående kan tilegne seg sensitiv eller kritisk informasjon.

Den eneste betalingsformen vi foreløpig kan tillby, er PayPal, og det er ingen sensitive eller kritiske data lagret i forbindelse med dette.

Vår policy er at vi ikke skal selge, bytte eller på annen måte videreformidle informasjon av noen art om deg som kunde til tredjepart uten at du har godkjent dette.
Alle sider ved lagring av informasjon er sikret på en forsvarlig måte.