Gjeldende kjøpsbetingelser for fiksmobilen.no (PARELIUS NETTHANDEL –  Org nr 922734135MVA)

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Hvordan handler jeg?

  1. Finn varene du ønsker. Bruk enten søkefeltet øverst til høyre, eller finn frem til produkter i kategoriene. Hvert produkt har en egen produktinfo-side, med utfyllende teknisk spesifikasjon.
  • Legg varene i handlevognen. Bruk Kjøp-knappen på produktinfo-siden for å legge produktet i handlevognen. Øverst til høyre har du knapp for å se handlevognen. Fraktkostnader kommer i tillegg til denne prisen og vil bli regnet ut automatisk ved utsjekking. Fra handlevognen, kan du også fjerne varer.
  • Gå til kassen. Når du har lagt varer i handlevognen, og er klar til å sende bestillingen, velg Fortsett til kassen nederst til høyre. I kassen kan du velge ønsket fraktmåte (du ser prisene på de ulike alternativene), og får se totalt ordrebeløp inkludert alle kostnader før du sender bestillingen.
  • Betaling skjer kun via PayPal eller Vipps. PayPal støtter VISA, Master Card, Discover Card og American Express. Du er ikke nødt å være en registrert PayPal-bruker for å betale.

a) Dersom du har en registrert PayPal konto, logger du inn på din konto når du blir bedt om det, og fullfører betalingen.

b) Dersom du ikke har en PayPal konto, velger du alternativet “Har du ingen PayPal-konto?/Don’t have a PayPal account?” når du blir videresendt til PayPal under betalingsprosessen. Her kan du betale med ditt bankkort uten å måtte logge inn.

c) Ved bruk av vipps hurtigkasse vil du bli bedt om telefonnummer, og deretter bedt om å bekrefte i vipps appen. Adressen du får opp i vipps appen er adressen du vil få tilsendt varen til også (når du skal bekrefte i vipps appen kan du endre adresse du ønsker varen(e) levert til.

  • Følg ordren din på Konto-sidene. På Konto-sidene kan du følge med i behandlingen av ordren, sjekke sporingsnummer (dersom slik fraktmetode er valgt), og sjekke ordrehistorikken din.

fiksmobilen.no/Parelius Netthandel tar følgende forbehold:

* Skrivefeil og eventuelle prisendringer.

* Retten til å fjerne hele/deler av et ordre dersom produktet eller produktene viser seg å være utilgjengelige. I dette tilfelle vil beløpet bli refundert til din konto.

* Bilder er illustrative – kan altså avvike noe fra varen

* Leveringstid kan i sjeldnere tilfeller ta lengre tid enn oppgitt. Det kan skyldes store ordremengder, men alle ordre vil senest sendes dagen etter ordre er sendt inn. Andre forsinkelser kan skyldes leveringsproblemer for posten.

Betaling:

Betaling skjer for øyeblikket kun via PayPal og Vipps. PayPal støtter VISA, Master Card, Discover Card og American Express.

PayPal er en av de sikreste betalingsmetodene på internett. Person- og kortopplysninger blir ikke tilgjengelige for Parelius Netthandel.

elgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Informasjon om angrerett:

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur/retur.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Før ordren er pakket/sendt:

Kontakt oss på epost og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-postene du får av oss.

Etter at pakken er sendt eller hentet/mottatt:

Hent pakken snarest mulig (dersom den ankommer postkontor). Ta kontakt med oss og si at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du vil motta en mail som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett, skriv ut denne bekreftelsen og legg den i pakken som skal returneres. Du betaler kun returporto og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt og behandlet returpakken. Angrerett må benyttes senest 14 dager etter at du har mottatt varen.

Retur:

All retur av varer må gis beskjed om på mail først. Mailadresse: kundeservice@fiksmobilen.no

All returvarer sendes til:

Parelius Netthandel

c/o Casper Parelius

Vevelstadåsen 26

1405 Langhus

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift

Fraktkostnader er eksklusiv i produktprisen og kommer i tillegg ved siste steg i ordreprosessen

Frakt og fraktkostnader (faste priser uansett ordrestørrelse):

Alle varer sendes fra Langhus i Nordre Follo kommune. Vi sender for tiden kun til Norge.

Posten – brev (2 virkedager) – innenlands – kr 39,-

Posten – pakke med sporing (2 virkedager) – innenlands – kr 149,-

Leveringstiden som er oppgitt er i følge Posten.no, vær obs på at det varierer hvilke dager forskjellige postnumre får postlevering fra posten.

Vi endrer kontinuerlig prisene på produktene våre. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke sendte bestillinger.

Toll:

Det er ingen fortolling på produktene siden de sendes innenlands

Fiksmobilen.no – fokus på god kundesupport og reservedeler til markedets beste pris

Mange av våre nye kunder forteller oss at venner og bekjente har anbefalt fiksmobilen.no. Er det noe som står uklart oppført på nettsiden eller er det ting du trenger support til, er det bare kontakte oss på mail: kundeservice@fiksmobilen.no . fiksmobilen.no gir selvsagt profesjonell oppfølging dersom du får problemer med produktene du kjøper her på siden, eller ønsker å benytte deg av angreretten. Vi bruker mye ressurser på support og retur fordi at vi ønsker at du som kunde skal bli 100% fornøyd med handelen din.

Garanti hos fiksmobilen.no:

Varen(e) eller tjenesten(e) har 12 måneders garanti fra kjøpsdato. Garantien gjelder kun varen(e) som står oppført i salgskvitteringen. fiksmobilen.no/Parelius Netthandel tar ikke ansvar for feil som kan oppstå med reperasjonsobjektet (mobiltelefonen) eller annet utstyr under montering.

Generelt om garanti:

Norden og spesielt Norge har et av de strengeste og mest omfattende lovverk rundt salg til forbruker (gjelder kun ved salg til deg som privatperson) i verden. Når lovverket er omfattende, så påløper det også en del plikter og formkrav begge parter må forholde seg til.

Lover som hensyntar forbrukerkjøp er bl.a kjøpsloven, angrerettloven og markedsføringsloven.

Reklamasjonsrett vs. Garanti

Reklamasjonsrett er for å sikre forbruker mot feil som har oppstått under produksjon, og er regulert i lovverket.

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet (jf. bl.a Kjøpsloven, Angrefristloven, Markedsføringsloven over).

Personopplysninger

For å kunne betjene deg på best mulig måte, er det nødvendig at vi har tilstrekkelig informasjonen om deg som kunde. Etter en gjennomgang av hva som er lagret av informasjon om våre kunder så mener vi at det ikke er sensitive eller kritiske data lagret hos oss og som kan misbrukes.

Vi kan berolige deg med at våre interne rutiner ikke gir rom for at utenforstående kan tilegne seg sensitiv eller kritisk informasjon.

Den eneste betalingsformen vi foreløpig kan tillby, er PayPal og Vipps, og det er ingen sensitive eller kritiske data lagret i forbindelse med dette.

Vår policy er at vi ikke skal selge, bytte eller på annen måte videreformidle informasjon av noen art om deg som kunde til tredjepart uten at du har godkjent dette.

Alle sider ved lagring av informasjon er sikret på en forsvarlig måte.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Du kan lese mer om dine rettigheter her som vilkårene er laget ut ifra (Link til forbukerrådet)